▪ Instalacja i wykorzystanie różnego rodzaju wtyczek i narzędzi przydatnych w analizach transportowych, ustawienie programu zgodnie z wymaganiami.
▪ Analiza źródeł danych przestrzennych istotnych w analizach transportu, wprowadzenie do tematyki danych wektorowych i danych rastrowych, omówienie podstawowych formatów danych.
▪ Tworzenie nowych i edycja istniejących danych przestrzennych związanych z transportem, przetworzenie danych do postaci nadającej się do wykorzystania w analizach transportowych i wizualizacji kartograficznej.
▪ Analiza zasad prawidłowej geometrii i topologii danych sieciowych, przygotowanie poprawnych danych do planowania i symulacji podróży i obszarów oddziaływania.
▪ Podział sieci na odcinki (segmenty), wygenerowanie węzłów sieci, wartości M i Z wierzchołków, wykonanie profili odcinków i analiza nachylenia sieci.
▪ Przygotowanie generatorów ruchu (punktów będących miejscem rozpoczęcia lub zakończenia podróży) – przygotowanie danych, w tym przedstawienie sposobów geokodowania adresów.
▪ Analizy sieciowe oparte o wektorowy model danych (network analysis) – przeprowadzenie symulacji takich jak m.in. wyszukanie najkrótszej trasy, wyszukanie optymalnej trasy, wyznaczenie stref czasowych zasięgu przestrzennego (izochron), wyszukanie wybranych obiektów, stworzenie sieci pomiędzy obiektami.
▪ Liniowe systemy odniesienia – do określenia dokładnej lokalizacji obiektów i zdarzeń w ciągu sieci - narzędzie Linear Reference System (LRS).
▪ Przestrzenny rozkład potoków transportowych, macierz odległości (OD Matrix, źródło – cel podróży), model dystrybucji hub and spoke, rastrowa macierz sąsiedztwa (odległość do najbliższego przystanku), problem komiwojażera. ▪ Analiza dostępności transportowej oparta o rastrowy model danych - polegająca na wyliczeniu „kosztu” podróży (zliczany jest skumulowany czas przemieszczania się do danego miejsca docelowego z każdego dowolnego miejsca; na ten czas przemieszczania się mogą wpływać różne czynniki, które zostaną ujęte w analizie).
▪ Delimitacja rejonów transportowych i wyznaczenie izochron.
▪ Analiza oddziaływania korytarza transportowego na otoczenie (środowisko, ludność, użytkowanie terenu).
▪ Automatyzacja procesów przy pomocy algorytmów - przygotowanie narzędzi do zautomatyzowanego wykonywania analiz transportowych.
▪ Wykonanie map - symbolizacja danych (ustawienie stylu, etykietowanie, widoczność danych w zależności od stylu, itp.), omówienie podstawowych funkcji kreatora wydruków (sposób wizualizacji danych, dodawanie i edycja legendy itp.), export przygotowanej mapy do formatu nadającego się do wstawienia w plikach tekstowych.
▪ Przegląd możliwości zastosowania QGIS w analizach związanych z transportem, w tym w analizach zapotrzebowania na podróże, wyborach lokalizacji i analizach obszaru usług, planowaniu, trasowaniu i zarządzaniu infrastrukturą oraz ocenach skutków ekonomicznych i środowiskowych.
Opis szkolenia
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras facilisis eros sed massa dignissim, porta finibus velit facilisis. Maecenas viverra odio quis arcu porttitor maximus. Pellentesque vitae lacus pulvinar, pulvinar arcu at, elementum dui. Aenean fermentum massa dui. Cras urna nisi, iaculis nec aliquam eget, iaculis et metus. Quisque vel ornare libero. Aenean porta elit eu odio porttitor convallis. Fusce sit amet gravida magna, at feugiat nunc. Nam eget libero id metus vehicula tristique. Fusce ultricies quam a leo euismod, in dapibus nisl gravida.
NUMER KONTA
Santander Bank Polska
72 1090 2590 0000 0001 3059 5136
DANE DO FAKTURY
EnviroSolutions Sp. z o.o.
ul. Główna 74
05-505 Wola Prażmowska
NIP 123-128-84-96
KRS: 0000518057
XIV Wydział Gospodarczy KRS
OBSERWUJ NAS
@2024 by EnviroSolutions
KONTAKT
FIRMA
EnviroSolutions Sp. z o.o.
ul. Górczewska 222/148
01-460 Warszawa
Polska